Search Experience Optimization (SXO) to badanie zarówno pod kątem wyszukiwarek, jak i doświadczenia użytkownika. Obejmuje to pracę treścią, aspektami SEO i użytecznością witryny w celu stworzenia witryny przyjaznej zarówno dla użytkownika i wyszukiwarek internetowych.
Audyt SXO
Ostatecznym celem przeprowadzenia audytu SXO jest zwiększenie konwersji. Ta strategia marketingowa koncentruje się na przyciąganiu odwiedzających do witryny internetowej poprzez pozycjonowanie i zatrzymywanie ich dzięki doskonałemu doświadczeniu użytkownika (UX), które obejmuje wysokiej jakości treści. Search Experience Optimization łączy User Experience z Search Engine Optimization, aby osiągnąć ten cel.
W wielu przypadkach strony internetowe przechodzą osobne audyty pod kątem SEO, treści i UX. Jednak takie podejście może prowadzić do pewnych nieporozumień i nakładających się problemów. Najlepszym sposobem rozwiązania tych problemów jest przeprowadzenie kompleksowego audytu obejmującego wszystkie trzy obszary specjalizacji.
Co otrzymasz w ramach audyt SXO?
Badania od strony SEO obejmuja między innymi indeksowanie i komunikację witryny z robotami, poprawność pod kątem seo, strukturę i nawigację, linkowanie, duplicated content, poprawność kod, czas ładowania, dostosowanie witryny pod kątem urządzeń mobilnych, poprawność metatagów i wiele innych czynników.
W ramach obszaru UX stronę oceniam pod kątem układu i atrakcyjności, architektury informacji, funkcjonalności, dostosowania do aktualnych oczekiwań użytkowników, zachowania dobrych praktyk użyteczności i przejrzystości prezentacji treści. Ponadto audyt użyteczności i treści obejmuje m.in. optymalizacja nawigacji i poruszania się, możliwości odnalezienia potrzebnych treści, adaptacyjność do różnych typów odbiorców treści, analiza fraz seo, ściezkę do celu biznesowego jaki spełnia strona.
Do każdego badania sporządzony jest pełen raport wraz z zaleceniami technicznymi.