Audyt SEO pomaga w pozycjonowaniu stron i sklepów internetowych w wyszukiwarkach, wskazując kierunek działań pozycjonujących oraz identyfikując problemy, które skutkują niskim ruchem na stronie i rankingami w Google.
Jeśli nie masz pewności, dlaczego Twoja witryna nie osiąga wysokich pozycji w wyszukiwarkach lub dlaczego Twoje strategie zarządzania nie działają, mogę pomóc Ci znaleźć odpowiedzi poprzez audyt SEO.
Czym jest audyt SEO?
Audyt SEO to dogłębne zbadanie czynników rankingowych, które wpływają na widoczność strony internetowej w wyszukiwarkach takich jak Google czy Bing. Audyt SEO to raport z rekomendacjami, jak poprawić wydajność Twojej strony internetowej poprzez ich wdrożenie. Audyty SEO mogą obejmować szeroki zakres działań, takich jak audyty stron internetowych czy sklepów internetowych.
Podczas audytu strony internetowej oceniam zarówno elementy on-site (znajdujące się w obrębie serwisu), jak i czynniki off-site (znajdujące się poza serwisem). Pozwala to ocenić sytuację, zidentyfikować problemy i opracować skuteczne rozwiązania do wdrożenia.
Co sprawdzam podczas audytu SEO?
Audyty SEO obejmują kompleksową analizę różnych czynników, takich jak indeksacja i serwisu i komunikacja z robotami, strukturę stron i treści, linkowanie, weryfikacja poprawności kodu, czas ładowania, Core Web Vitals, wyświetlanie dla urządzeń mobilnych i wiele innych czynników wpływających na widoczność witryny.
Na życzenie klienta i w razie potrzeby przeprowadzam również ponowny audyt, aby mieć pewność, że rekomendacje zostały właściwie wdrożone.
Kiedy zrobić audyt SEO?
Audyt SEO jest zalecany w następujących sytuacjach:
- Brak wyników pozycjonowania przez dłuższy czas, np. niska widoczność w Google i/lub brak wzrostu ruchu organicznego na stronie z wyników wyszukiwania Google.
- Spadek rankingu strony i/lub spadek organicznego ruchu na stronie z wyników wyszukiwania.
- Podczas tworzenia nowej strony internetowej, na etapie planowania, projektowania czy projektowania graficznego, warto od samego początku zaangażować specjalistę SEO.
- Uruchamiając nową witrynę lub aktualizując istniejącą, aby upewnić się, że nowa witryna jest zgodna z najlepszymi praktykami SEO.
- Wdrażając istotne zmiany optymalizacyjne SEO, warto zasięgnąć porady specjalisty SEO.
Korzyści z audytu SEO
Wdrożenie zaleceń na podstawie przeprowadzonego audytu SEO daje następujące korzyści:
- Poprawia się widoczność serwisu w wynikach wyszukiwania Google.
- Strona zostaje pozycjonowana na wybrane słowa kluczowe.
- Poprawia się ogólny stan witryny, co przekłada się na lepsze wrażenia użytkownika.
- Liczba i czas trwania sesji na stronie wzrasta wraz ze wzrostem czasu, jaki użytkownicy spędzają na stronie.
- Na stronie e-commerce wdrożenie rekomendacji SEO może zaowocować wzrostem sprzedaży i konwersji.