Optymalizacja strony internetowej ma kluczowe znaczenie w przypadku SEO. Efektem optymalizacji SEO jest to, jak Google widzi naszą stronę. Jest to także jest to pierwsza rzecz którą można zrobić samodzielnie, aby zapewnić sobie lepszy wynik w wynikach wyszukiwania.
W tym poradniku opisywanych jest parę prostych kroków, które możesz zrobić sam bez wiedzy technicznej czy pomocy programisty.
Strona główna bardzo często jest docelową stronę dla Twoich klientów. Jeżeli prowadzisz kampanię Google Ads, to prawdopodobnie kieruje ona ruch na Twoją stronę główną. Dodatkowo, jeżeli klient szuka nazwy Twojej firmy w Google, to prawdopodobnie również w pierwszej kolejności trafi na stronę główną.
Podobnie jak w życiu, liczy się pierwsze wrażenie i taką rolę również spełnia strona główna. Spełnia ona również rolę bardziej rozbudowanej cyfrowej wizytówki Twojej firmy, na której powinno znaleźć się podsumowanie tego co robisz oraz dane kontaktowe – na wypadek, gdyby trafił się ktoś, komu zależy na szybkim kontakcie.
Aby nasza optymalizacja miała sens, musimy zacząć od analityki. Załóżmy teraz, że Twoja firma nazywa się Szkoła językowa Speak!. Zajmujesz się nauką języka angielskiego z native speakerami i twoja filia mieści się w Krakowie. Oto jak będą szukać Cię osoby, które Cię znają:
W tym przypadku można zauważyć tendencję do wyszukiwania fraz chunky middle, które zawierają 2-3 frazy kluczowe oraz long tail – powyżej trzech słów. Te zapytania dotyczą konkretnie twojej szkoły, zawierają miasto filii oraz elementy oferty.
Natomiast osoby, które jeszcze nie znają twojej firmy, będą szukać tak:
I tutaj widzimy różnicę – tendencja wyszukiwania zmienia się zapytania w formie chunky middle, gdzie frazy są ogólne i dotyczą konkretnego miasta. To etap kiedy klient dopiero rozeznaje co jest dostępne.
Po krótkiej analizie fraz, można przejść do działań praktycznych.
Twoja strona główna powinna być zoptymalizowana pod kątem twojej firmy. Jeżeli twoja firma nazywa się Szkoła języka angielskiego Speak!, to tytuł Twojej strony głównej powinien wyglądać tak:
lub nieco inaczej:
Podczas gdy skupiamy się na seo strony, warto pamiętać o podstawowych informacjach takich jak:
Bardzo dobrym miejscem na umieszczenie tych informacji, jest sekcja kontaktowa, a jeszcze lepszym stopka, ponieważ jest elementem widocznym na każdej podstronie.
Jeżeli zależy Ci na tym, aby klienci się z tobą skontaktowali – pomyśl o jakiś przycisku wzywającym do działania i podlinkowania danych kontaktowych.
Doprecyzuj co masz w swojej ofercie. Wylistuj na stronie głównej twoją ofertę:
Warto dodać również 2-3 krótkie zdania na temat każdej z usług, a dla bardziej zainteresowanych link do podstrony z szerszym opisem usługi.
Zadbaj o to, aby klient poczuł, że dużo zyskuje pracując z tobą. Podkreśl mu swoje doświadczenie, co wyróżnia Cię na tle konkurencji i jakie korzyści osiągnie razem z Tobą:
32 native speakerów, 32 akcenty
Jako jedyni w Krakowie z naszą szkołą współpracuje 32 speakerów z różnych części Anglii. Będziesz miał możliwość porozmawiać z osobami o różnych akcentach i w pełni zrozumieć ich różnicę w wymowie.
Opinie czy też referencje klientów to forma polecenia nas przez osoby, które skorzystały z naszych usług, a te budują nasz autorytet firmy godnej zaufania.
Kiedy ktoś czyta pozytywne recenzje, jest bardziej skłonny do podjęcia decyzji o skorzystaniu z twojej oferty.
Dlatego na stronie głównej warto wyszczególnić kilka opinii z naszych profili na Facebooku czy Google Moja Firma.
Wezwanie do działania (call to action) to krótkie i bezpośrednie stwierdzenie, którego celem jest zachęcenia do podjęcia jakiegoś konkretnego działańa.
Takim działaniem może być np. przejście do oferty, wybranie numeru telefonu czy rezerwacja wizyty. Wezwanie można umieścić zarówno w topie strony, jak i przy jej końcu.
Wezwanie powinno być krótkie i sygnalizować konkretną akcję np.:
Zainteresowała Cię nasza oferta nauki angielskiego?
Zadzwoń do nas dzisiaj!
Strona główna z racji, że w wielu przypadkach będzie pierwszą z którą spotka się Twój klient, zadbaj o to aby nie musiał długo czekać na jej załadowanie. Spraw aby Twoja strona główna ładowała się w czasie nie dłuższym niż 2 sekundy bez względu czy jest oglądana na telefonie czy ekranie komputera.
Co możesz zrobić, aby przyśpieszyć ładowanie strony głównej:
Jest to jedyny punkt gdzie potrzebna może być pomoc programisty, ponieważ wtyczki optymalizujące w żaden sposób nie optymalizują strony i mogą bardziej zaszkodzić, niż pomóc.
Wezwanie do działania (call to action) to krótkie i bezpośrednie stwierdzenie, którego celem jest zachęcenia do podjęcia jakiegoś konkretnego działańa.
Takim działaniem może być np. przejście do oferty, wybranie numeru telefonu czy rezerwacja wizyty.
Wezwanie powinno być krótkie i sygnalizować konkretną akcję np.:
Zainteresowała Cię nasza oferta nauki angielskiego?
Zadzwoń do nas dzisiaj!
Zainteresowała Cię oferta?
Napisz maila lub zadzwoń